Un transportor este folosit pentru a transporta materialul din punctul A in punctul B. Dupa imbunatatirii constantante, in secolul 19, transportorul a inceput sa fie utilizat pentru transportul industrial al materialelor, iar in zilele noastre este utilizat pe scara larga in metalurgie, minerit, constructii, centrale electrice, uzina de ciment etc.
Un transportor are avantaje precum structura simpla, functionarea convenabila si intretinerea usoara. Pentru a se adapta la diferite tipuri de ocazii, transportoarele sunt continuu imbunatatite si impartite in diferite tipuri.
Avantajele folosirii unui snec transportor
Folosirea unui snec transportor aduce, cu sine, urmatoarele avantaje:
• Structura simpla, functionare fiabila si costuri mici de intretinere.
• Sant de alimentare inchis, care are putina contaminare a mediului si este usor de folosit la transportul materiale pudrate, care produc un miros intens sau materiale cu temperatura ridicata (pana la 2000 ° C).
• Materialele de transport pot fi incarcate in orice punct al liniei, dar descarcarea in mai multe puncte este de asemenea posibila.
• Amestecarea, racirea si agitarea se pot face si in procesul de transport al materialelor.
• Geometria canelurii de alimentare este mare si poate rezista unui anumit moment de incovoiere.
Ce factori trebuiesc luati in considerare la transportarea materialelor de catre transportorul cu surub?
Desi un transportor poate fi utilizat in multe conditii de mediu, pentru multe aplicatii si poate transport o gama diversa de produse, trebuie sa luam in considerare ca ele sunt create pentru anumite tipuri de aplicatii. Un transportor care este proiectat pentru o macelarie nu poate fi utilizat eficient intr-o ferma ori in industria mineritului.
Pentru a selecta un snec transportor potrivit nevoilor dumneavoastra, mai intai trebuie luat in calcul tipul de material/produse ce va fi transportat. In functie de tipul de aplicatie se va alege si modelul snecului transportor.
Materiale abrazive vrac
Materialele abrazive in vrac pot cauza uzura excesiva a componentelor transportorului. Transportoarele trebuie sa fie fabricate din aliaje rezistente la abraziune. Materialele tipice de constructie sunt AR235, AR400, AR500, TriBraze sau acoperire din carbura de crom. Aceste materiale sunt mai dure decat otelul carbon A36 pentru a rezista la abraziune.
De asemenea, este foarte important sa reduceti incarcarea si viteza transportorului atunci cand manipulati materiale in vrac abrazive.
Materiale foarte corozive
Materialele in vrac foarte corozive necesita utilizarea aliajelor rezistente la coroziune. Transportoarele trebuie fabricate din aliaje care nu sunt afectate de produsul coroziv. Materialele tipice de constructie pentru produsele foarte corozive sunt otelurile inoxidabile 304, 310, 316, 410 si 430. De asemenea, pot fi utilizate aliaje cu nichel ridicat, cum ar fi Inconel, Monel si Hastalloy.
Materiale usor coroziv
Materialele in vrac usor corozive sau materialele in vrac care au tendinta de a deveni corozive in anumite conditii, pot necesita utilizarea aliajelor rezistente la coroziune. Transportoarele trebuie fabricate din aliaje care nu sunt afectate de produsul coroziv. Materialele tipice de constructie pentru produsele usor corozive sunt otelurile inoxidabile 304 si 316.
Materiale care se acumuleaza si se intaresc (A)
Anumite materiale in vrac se acumuleaza si se intaresc in jgheabul transportorului. Aceste materiale in vrac tind, de asemenea, sa se impacheteze sub presiune si sa absoarba umezeala. Sunt necesare transportoare cu surub cu un joc strans intre surub si jgheab pentru a preveni acumularea in jgheab. De asemenea, unitatile de antrenare cu cuplu ridicat sunt necesare pentru a taia prin materialul vrac intarit si pot fi folositi si dintii cu varf de carbura.
Materiale care genereaza electricitate statica (B)
Electricitatea statica poate fi generata pe masura ce rotatia surubului scade materialul vrac in timpul transportului. Peletele din plastic vor genera electricitate statica atunci cand sunt transportate de un transportor cu surub. Incarcarea mica a jgheabului si reducerea vitezei de functionare vor ajuta la eminiarea electricitatii statice.
Materiale care se descompun – Deterioreaza in depozitare (C)
Unele materiale in vrac se vor descompune si se vor deteriora daca sunt depozitate pentru perioade lungi de timp. Materialele in vrac depozitate in buncarele, cosurile sau silozurile trebuie descarcate si prelucrate inainte de a fi lasate sa se descompuna sau sa se deterioreze. Ca parte a procesului complet proiectarea transportorului trebuie sa ia in considerare caracteristicile materialelor vrac specifice care tind sa se descompuna sau sa se deterioreze. De exemplu carnea tocata se deterioreaza foarte rapid si vine si cu set specific de probleme.
Inflamabilitate (D)
Materialele inflamabile in vrac vor arde atunci cand exista oxigen si o sursa de aprindere. Jgheaburile etanse la presiune sau carcasele cu etansari mecanice ale arborelui vor impiedica patrunderea oxigenului in transportorului. Interiorul jgheabului sau carcasei transportorului poate fi, de asemenea, purjat cu un gaz inert, cum ar fi azotul.
Materiale care devin plastic sau tind sa se inmoaie (E)
Anumite materiale in vrac sunt sensibile la schimbarile de temperatura sau presiune. Rotirea surubului poate provoca frecare si caldura si poate cauza inmuierea materialului vrac. Multe produse alimentare trebuie transportate usor. Pentru materialele in vrac care tind sa devina plastic sau sa se inmoaie, se recomanda o incarcare mai mica a jgheabului si viteze mai mici ale suruburilor.
Materiale praf/fine (F)
Unele materiale in vrac pot deveni foarte prafuite si se pot scurge din transportor. Aceste materiale praf pot deveni periculoase sau chiar explozive. Transportoarele trebuie sa fie complet etansate cu etansari speciale ale arborelui.
Materiale care se aereaza si devine fluid (G)
Materialele in vrac fluidizate se aereaza si tind sa curga ca lichidele atunci cand sunt transportate. In unele cazuri, materialul in vrac fluidizat va inunda si „va curge ca apa” cu pierderea controlului capacitatii sau a vitezei de alimentare. Incarcarea in jgheab va creste, provocand inundarea echipamentelor din aval. Se recomanda o incarcare mai mica a jgheabului si viteze mai mici de surub pentru a reduce sansa de aerare a materialului in vrac.
Materiale explozivite (H)
Materialele in vrac explozive se vor aprinde atunci cand sunt prezente oxigen si o sursa de aprindere. Canalele sau carcasele etanse la presiune cu etansari mecanice ale arborelui vor impiedica patrunderea oxigenului in transportorul cu surub. Interiorul jgheabului sau carcasei transportorului poate fi purjat cu un gaz inert, cum ar fi azotul. Aerisirea exploziei este, de asemenea, o optiune pentru ameliorarea presiunii cauzate de o explozie.
Materiale vascoase sau lipicioase (I)
Materialele vascoase sau lipicioase contin un procent ridicat de umiditate sau ulei si sunt dificil de transportat. Materialele vrac lipicioase tind sa se lipeasca de conducta centrala a unui transportor cu surub, unde zborul este sudat de conducta centrala. Panglica este o alegere excelenta pentru manipularea materialelor vrac lipicioase. Transportoarele fara arbore ofera o performanta chiar mai buna decat transportoarele cu arbore cu banda.
Materile contaminabile (J)
Materialele in vrac contaminabile isi pierd valoarea daca sunt contaminate cu materiale straine. Transportoarele trebuie sa fie complet etansate cu etansari speciale ale arborelui si sa utilizeze rulmenti care nu vor contamina materialul vrac.
Materiale degradabil (K)
Materialele in vrac degradabile sunt usor descompuse in particule mai mici atunci cand sunt transportate si si-ar putea pierde valoarea. Transportoarele trebuie sa fie proiectate pentru viteze foarte mici si pentru o incarcare mai mica. Sunt recomandate dimensiuni mai mari ale transportorului.
Materile care emit gaze naturale sau gaze nocive sau toxice (L)
Materialele toxice in vrac degaja vapori sau praf care pot fi periculoase pentru personal. Transportoarele trebuie sa fie complet sigilate cu etansari speciale pentru arbori pentru a contine materialul in vrac toxic. Proiectarea jgheaburilor sau carcaselor transportoare cu surub depinde de gravitatea pericolului. Transportoarele pot fi proiectate pentru a contine presiunea interna si chiar o explozie.
Materiale higroscopice (M)
Materialele higroscopice in vrac absorb usor umezeala si se pot contamina. Sunt necesare transportoare cu surub cu capac etans la vapori. De asemenea, poate fi necesar sa se izoleze sau sa se asigure o jacheta pentru jgheab pentru a mentine o temperatura constanta a produsului. Poate fi necesara si purjarea jgheaburilor cu gaz uscat sau aer.
Materiale care produc interblocari, covorase sau aglomerate (N)
Materialele vrac interconectate au tendinta de a se combina si devin rezistente la transport. Este necesara o constructie mai grea, cu actionari cu cuplu ridicat pentru astfel de transportoare. Rulmentii intermediari ai cuierelor pot crea o obstructie pentru a curge, astfel incat poate fi necesara eliminarea. Transportoarele fara arbore sunt o optiune buna pentru blocarea materialelor in vrac.
Materiale cu uleiuri (O)
Uleiurile continute in materialul vrac pot face ca materialul vrac sa devina lipicios si sa adere la cursele surubului, precum si la canal. Materialele vrac lipicioase tind sa se lipeasca de conducta centrala a unui transportor. Panglica este o alegere excelenta pentru manipularea materialelor vrac lipicioase. Transportoarele fara arbore ofera o performanta chiar mai buna decat transportoarele cu arbore cu banda.
Materiale care se impacheteaza sub presiune (P)
Materialele compresibile tind sa se impacheteze sub presiune. Materialele in vrac se vor aglomera sau impacheta impreuna pe masura ce continutul de umiditate creste si se aplica presiune. Transportoarele speciale cu „intrerupatoare de bucati” sau „bare de rupere” pot ajuta la ruperea bulgarilor si la reducerea ambalarii. Este necesara o putere si un cuplu suplimentar pentru a sparge bucatile si a transporta materialul vrac.
Materiale foarte usor si pufos (Q)
Materiale in vrac cu o greutate mai mica de 240 kg/m3 au tendinta de a fi praf si aerisit atunci cand sunt transportate. Se recomanda un transportor cu surub cu diametru mai mare, cu incarcare mai mica a jgheabului si viteza mai mica a surubului, pentru a reduce sansa de aerare a materialului in vrac.
Materiale cu temperatura ridicata (R)
Materialele fierbinti in vrac sunt intalnite in multe faze ale procesarii materialelor in vrac. Transportoarele trebuie sa fie proiectate si fabricate cu constructii grele si pot necesita aliaje de otel inoxidabil 304, 316 sau chiar de inalta temperatura.
Contactati-ne pentru a cumpara snecuri transportoare la office@motoreductoare.ro sau la numerele de telefon (+40) 0725 / 535 012 si (+40) 0725 525 013.