Profitati la maximum de transportorul cu snec

Profitati la maximum de transportorul dvs. cu surub - Proconsil Grup - snecuri.ro

Profitati la maximum de transportorul cu snec

Ceea ce a creat Arhimede cu mii de ani in urma este inca unul dintre cele mai versatile mijloace disponibile pentru asigurarea transferului inchis de materiale. Intr-adevar, snecul lui Arhimede sta la baza dispozitivelor care transporta mii de produse, variind de la uscat si cu curgere libera pana la umed, lipicios si lent. In timp ce deplasati materialele orizontal, vertical sau inclinat, exista o gama larga de configuratii, componente si materiale de constructie.

Aceasta versatilitate face ca transportorul cu snec sa fie cel mai comun transportor de solide mecanice in vrac pe piata. In acest articol veti descoperi sfaturi si sugestii despre cum puteti sa profitati la maximum de transportorul cu snec.

Principiu de functionare: materialele in vrac patrund in transportorul cu snec, calatorind in partea inferioara a carcasei, deplasand produsul inainte cu fiecare rotatie si impingandu-l mai aproape de destinatie. Un transportor cu snec tipic consta din lama rotativa elicoidala montata pe o teava intr-o carcasa inchisa, sustinuta de rulmenti (Figura 1). Cele mai comune carcase sunt in forma de U, dar aplicatii specifice pot necesita jgheaburi tubulare.

O instalatie poate utiliza una sau mai multe sectiuni de snec pentru a acoperi distanta dorita. Pentru transportoare mai lungi, rulmentii de suspendare suspendati din partea superioara a jgheabului pot sustine mai multe snecuri intre fiecare sectiune.

O alta modalitate de a parcurge distante mai mari fara devierea excesiva, este de a creste diametrul tevii sau de a permite snecurilor sa circule intr-o garnitura speciala instalata in carcasa. Designul inerent al transportorului cu snec permite furnizarea de puncte de intrare si descarcare multiple.

(Figura 1)

Transportoarele cu snec sunt complet inchise cu capace pentru jgheab pentru siguranta si izolarea materialelor. Capacul poate fi fabricat din otel inoxidabil sau otel carbon pentru a se potrivi cu materialele de constructie minime; grosimea otelului capacului si marginile sale ofera rigiditate, imbunatatind capacitatea sa de a sigila jgheabul. Aplicatiile foarte prafuite pot necesita capace mai groase care ofera o rigiditate suplimentara.

Multe aplicatii, inclusiv o multitudine de produse chimice, necesita transportoare cu snec cu configuratii speciale si materiale de constructie pentru a reduce intretinerea, costurile de functionare si incidentele de avarie prematura a echipamentului.

Proiectare si instalare

Calculul sarcinii cerute pe baza caracteristicilor materialului si selectarea componentelor snecurilor de dimensiuni adecvate (jgheab, teava, zboruri, arbori, rulmenti si actionari motorizate) este cruciala pentru un transportor cu snec proiectat cu precizie. Un transportor cu snec proiectat si instalat corect ar trebui sa satisfaca nevoile oricarei aplicatii dure de mai multi ani.

Ca si in cazul multor alte tipuri de echipamente rotative, transportoarele cu snec necesita o aliniere adecvata pentru a realiza o operare de succes, de lunga durata.

Lungimea totala a transportorului cu snec trebuie sa fie aliniata orizontal si vertical. Ar trebui sa verificati daca exista nealiniere orizontala si verticala la fiecare 1,5metri cu o banda de masurare. Documentati fiecare masurare orizontala si verticala. Diferentele relative ale masuratorilor indica cat de mult trebuie sa mutati fiecare sectiune pentru a obtine alinierea corecta.

Transportoarele cu snec care au o lungime mai mare de, sa zicem, 7.5metri, pot crea o problema de nealiniere in mai multe locatii. Deoarece snecul este fixat in locurile lagarului, nealinierea determina indoiri. Efectul acestor forte ciclice este similar cu cel al indoirii unei agrafe, inainte si inapoi, pana se rupe. Incarcarea gaseste cea mai slaba zona a snecului, care, in mod normal, este aproape de rulmentii, in zona bucsei snecului. Deci, oboseala cauzata de dezaliniere este vinovata pentru defectiuni la sau langa rulmenti.

Atunci cand ai mai multe sectiuni de snec si ai probleme de oboseala se recomandasa ai snec cu diametru mai mare, cu o grosime mai mare a peretelui, pentru a acoperi distante mai mari, reducand in acelasi timp devierea.

Produse, probleme si solutii

Unele aplicatii solicita utilizarea otelului inoxidabil pentru toate suprafetele transportorului cu snec, pentru a preveni contaminarea sau coroziunea. Utilizarea unui snec din otel carbon in aceste aplicatii nu este adecvata; in schimb, un snec cu banda (cu ax) din otel inoxidabil este cea mai buna optiune. Pentru eliberarea cu succes a materialului lipicios si pentru a evita acumularea, lama rotativa trebuie sa fie bine lustruita pana la o finisare fina. O alta optiune este acoperirea snecurilor si a suprafetelor transportoare cu un material antiaderent, cum ar fi politetrafluoretilena (PTFE).

Cand transportati material umed sau lipicios, lipirea produsului poate duce la infundare si capacitate redusa. In astfel de situatii o alegere adecvata este un transportor cu snecuri fara arbore, fara o teava centrala. Un astfel de transportor are in mod normal o spirala din otel carbon de inalta rezistenta si un jgheab din otel inoxidabil cu o captuseala cu frecare redusa si o unitate de antrenare cu cuplu ridicat.

Transportul materialelor abrazive, cum ar fi dioxidul de titan, necesita transportoare cu snec fabricate din materiale specifice rezistente la abraziune. Componentele standard din otel carbon si otel inoxidabil se vor deteriora rapid, ducand la o intretinere frecventa a transportorului si a unor timpii morti, pana cand se rezolva problema. Pentru a evita costurile de operare mai mari si defectarea prematura a echipamentului, optati pentru lame rotative realizate din placi rezistente la abraziune. Suprafata dura poate cuprinde diverse amestecuri de carbon, crom, tungsten, cobalt, molibden si alte materiale aplicate peste materiale de constructie standard mai moi.

In aplicatii rare, un material in vrac va crea un strat permanent in partea inferioara a carcasei. Acest strat se va acumula in timp si va duce la devierea snecului in centru.

Defectiunile de oboseala sunt adesea usor de identificat deoarece ruptura este practic perpendiculara pe linia centrala a transportorului cu snec si apare de obicei in centrul sectiunilor snecului. O solutie este sa adaugati captuseli pentru a scadea spatiul dintre diametrul exterior al snecului si carcasa (Figura 2).

Daca stratul de material este foarte subtire, atunci acesta se va desface si va fi transferat in aval. Folosirea unei placi rezistente la abraziune pentru materialul captuselii va asigura o durata de viata mai lunga, decat otelul moale.

(Figura 2)

Adaugarea dintilor taietor sau o suprafata tare sudata la diametrul exterior al snecurilor este o alta optiune. Acest lucru scade spatiul dintre snec si carcasa. Dintii din carbura de pe diametrul exterior al snecului vor taia aproape orice material intarit din carcasa. Astfel cheia rezolvarii problemei este indepartarea materialului intarit din partea inferioara a carcasei. Asocierea utilizarii captuselilor fie cu montarea snecului pe o teava mai mare, fie cu adaugarea de dinti de taiere, cu siguranta va rezolva aproape orice problema de acest fel.

Sfaturi

Transportorul cu snec sunt vechi de secole, sunt simple si fiabile si raman cea mai buna optiune pentru multe aplicatii de transport a materialelor. Optimizarea unui dispozitiv pentru un anumit serviciu necesita intelegerea factorilor care contribuie la performanta si durata de viata a transportorului cu snec. Ca sa puteti sa profitati la maximum de transportorul cu snec trebuie sa efectuati alegeri corecte pentru a creste productia si sa eliminati timpi de nefunctionare si a costurilor de intretinere inutile.

Produse vandute de Proconsil Grup.

Related Posts